الو... کربلا؟

الو کربلا؟ 

حسین خودتی؟ 

خوبی؟ 

چه خبر؟ 

ا 

آب و فرات بستن روتون؟ 

بس که .... استغفرالله!... بگذریم. 

اینجا هم آب و بستن! فقط اونجا یزید آب  رو بسته... اینجا همین مش غلوم خودمون. 

  

مرد اینا رو گفت و گوشی رو قطع کرد و زل زد به آب خوری استیل بی آب و هر چی آب دهن داشت جمع کرد و به زور قورت داد تا شاید گلوش تازه شه. 

 

 

راستی: حالا اگه یکی روزه خوار بود ... اگه اصلا یکی مسلمون نبود .... باید هلاک شه؟ 

خوب هر کی تصمیم گرفته روزه بگیره باید سختیاشم به جون بخره! نمی شه که هیشکی هیچی نخوره که طرف هوس می کنه یه وقت!!! مهم همینه که هوس کنه و نخوره دیگه! و گر نه منم بلتم برم تو غار اونور رشته کوه های کلیمانجارو و دور از همه ی جذابیت های زندگی و تارک دنیا بشم!

راستی: خوبم ... همچنان با انرژی کار می کنم. می خونمتون. کامنت نذاشتن و بذارید به حساب عجله و وقت کم . از احوال پرسی همه تونم ممنونم واقعا! خیلی عذاب وجدان دارماااا. احساس می کنم بی معرفت شدم. اما به زودی از خجالت همه در میام.

نظرات 30 + ارسال نظر
جزیره شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:09 ب.ظ

به به سلام

سلام به روی ماهت

جزیره شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:12 ب.ظ

استاد جون عذاب وجدان نداشته باش. ما میبخشیمت ببین ما چقدر مهربونیم.

مرسی جزیره جان

علیرضام شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:26 ب.ظ

آره خوب نمی شه دنیا رو تعطیل کرد که یه نفر روزه بگیره
شاید یکی مریض باشه شاید مسافر و یا شایدهای دیگر...
ولی خوب
از اون طرفم خوب یواشکی خوردنو برای همین وقتها گذاشتن....
آخه مگه آزار دارید دل مردمو با بستنی خوردن تو هوای داغ تابستون اونم سر ظهر آب می اندازید....
خوب رستورانا هم برای همین شیشه اشو نو مات می کنن... فکر شو بکن عین این می مونه که تو رستوران نشستی و شیشلیک می خوری و یه پسر بچه گشنه دماغشو چسبونده به شیشه داره نگات می کنه... خدا وکیلی از گلوت پایین می ره....

یعنی چی یواشکی خوردن؟
می خواد زاهد باشه... بره بستنی خوردن مردمو نیگاه کنه و زهد پیشه کنه!
همه ی رستورانا هم شیشه هاشون مات نیس
این یه انتخابه.
ایرادش اینه که الان به زور می گن روزه دارا رو رعایت کنین و نخورین و نیاشامین! اون روزه دار اگه واقعا روزه داره ... باید بگه به دیگران که شما راحت باشین. من برای رضای خدا و تزکیه ی خودم این کار رو می کنم. به شما هم پیشنهاد می کنم روزه بگیرین! نه این که بگه چون من و فلانی و فلانی روزه ایم... تو ما رو رعایت کن! شق القمر می کنن واقعا این جوری روزه داری می کنن!
سربازای بیچاره که زندانی و اضافه خدمت می خورن برا روزه خواری ... تو فلان شهر و فلان دهاتم با باتوم دنبال می کنن روزه خوار رو! خدا از تقصیراتشون بگذره... به نظرم که اگه رو اخلاقشون بیشتر کار کنن ثوابش بیشتر از اینجور روزه داریه

نکرت شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:36 ب.ظ http://www.aloode.blogsky.com

سلام مومو
خوبی؟
پست جالبی بود
حرف دلمو زدی

عزیز من لینکوندمت
شما هم اگه بلینکی ممنون میشم
آلـــوده ( نـکـــرتـــ )
فدا مدا

سلام نکرت

مرسی

آزی شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:43 ب.ظ http://silent-sun.blogfa.com

خیلی عمیق بود و دردناک
اسلام 1400 سال پیش هم همچین قوانینی نداشته
وای بر ....

سخت تراشم داشته.
اینقدام مهربون نبوده فک کنم!

هاله بانو شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:52 ب.ظ http://halehsadeghi.blogsky.com/

الان شما فقط احساس کم معرفتی می کنید؟؟؟؟

هاااا... یعنی بله!

emily شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:41 ب.ظ

azizam, bahse khordan matrah nist,mahe ramezan hormati dare ke bayad negahesh dasht. Na faghat khod dari az ghaza , balke khod dari az har amali ke dorost nabashe. hala agar ham kasi ruze nabashe haminghadro ke mitune goshnegisho tahamol kone ta berese khunash ya jayee ke ruze dar naneshaste bashe...bale, kholase ke ruze khori jeloye ruze dar az ruye amd vaghean kare dorosti nist va khoda ro khosh nemiad...

خوب
من منکر ماه رمضان و فضیلتاش نیستم
به همه ی روزه دارا هم احترام می ذارم
شما که نمی دونی من کیم... اصلا شاید خودم هم روزه دار باشم.
اما به نکته ی خوبی اشاره کردی
ماه رمضان بیشتر از گرسنگی یعنی اخلاق.
یعنی اگه کسی جلوت چیزی خورد یا یه لیوان آب خنک رو سر کشید... نه فقط بهش تشر نزنی و چپ چپ نیگاش نکنی... بلکه حتی از دلت هم نگذره که این آدم چقدر پر روئه!
به هر حال... هر کسی می دونه که وقتی کسی دستش از چیزی کوتاست نباید دلش رو سوزوند!!!!!! اما من اینجوری به روزه نیگاه نمی کنم. روزه گرفتن وقتی آدابش سر جاش نیس بی ارزشه. به هر حال خدا گفته که از حق خودش به گردن ادما مثه نماز و روزه میگذره. اما از حق به گردن مردم نه! مسلمون اگه مسلمون درس حسابی باشه و به نیت خدا روزه گرفته باشه اگه جلوش مهمونی بگیرن و کباب هم بخورن باید لبخند بزنه و بگذره. نباید به خاطر اینکه روزه است انتظار داشته باشه همه روزه دار بودنشو مراعات کنن! و با فکرای ناجور و رفتارای بد دل خودشو سیاه کنه.

نکرت شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:27 ب.ظ http://www.aloode.blogsky.com

سلام
ممنون از تشریف فرماییتون

درسته سیگار رو توجیه نمیکنه
اما سیگاری نبودنم توجیح نمیکنه
اصلا ما که سیگاری نیستیم

بله!

ج.سالک شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:55 ب.ظ http://www.salekj.persianblog.ir

....
آه ازاین قوم ریایی که دراین شهر دو روی
روزها شحنه و شب باده فروشند همه
....
گرچه شد میکده ها بسته و یاران امروز
مهر بر لب زده وز نعره خموشند همه
به وفای تو که رندان بلاکش فردا
جز به یاد تو و نام تو ننوشند همه
م.شفیعی کدکنی

سلام دکتر جان
بی معرفت شدین واقعا
به خصوص با جماعت زیر دیپلم.

ج.سالک شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:21 ب.ظ http://www.salekj.persianblog.ir

.
.
.
.
.
.
.
می خور که
شیخ و حافظ و مفتی و محتسب
چون نیک بنگری
همه تزویر می‌کنند
.
.
.

امیلی شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:15 ب.ظ http://1writer.mihanblog.com

حرفتو قبول دارم... روزه دار باید در اخلاقش روزه بودنشو ثابت کنه... منم از روزه دار های ریاکار جانماز آبکش بدم میاد.
و هیچوقت هم جلوی روزه خور ها حرفی نزدم که بهشون بربخوره.
اما توی وبلاگم دیگه نتونستم طاقت بیارم...
و همونطور که گفتم شکسته شدن حرمت ماه خداست که دلم رو به درد میاره. هرچند که توی مملکت ما به لطف آقایون، دیگه حرمتی برای هیچی نگه داشته نمیشه.. روزه خواری تازه کم کمشه!

علیرضام شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:42 ب.ظ

فک کنم منظورمو درست نرسوندم
من می گم اگه اون حس دگر خواهی افراد جایگزین حس خود خواهی شون بشه
دیگه نه اون روزه داره به خودش اجازه می ده که چون روزه می گیره دیگرانم مجبور به روزه داری باشن
و اون روزه خواره هم مراعات روزه داره رو می کنه
به هر حال ما که یه سال ماه رمضون رفته بودیم مشهد
با اینکه مسافر بودیم بهمون یه جرعه آبم یزیدا ندادن
آدما باید به هم احترام بگذارن حالا هر کی می خاد باشه باشه....

آفرین

پاییز بلند یکشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:13 ق.ظ

دروووووووووووووووووووووووووووووود


ابتدا:
((احساس می کنم بی معرفت شدم. اما به زودی از خجالت همه در میام.)) منم دقیقن همین احساسو میکنم استاد خاتون بانو.. دشمنتان شرمده..

در ادامه: این رمضونم عالمی داره ...

در پایان: موفق و شاد و پیروز و سربلند باشی استاد

امیر دوشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:38 ب.ظ http://www.khateratetarakkhorde.blogfa.com

بله استاد تا حدودی با فرمایشات استادانه شما موافقم
در ضمن
دیر زمانیست برای بنده دیگر نظری در نظر دانی تنیدگاه ما نمی گذارید
ژیروز باشید
یا علی

مریم دوشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:13 ب.ظ http://marygoli1.blogfa.com

سلام
اوکی.تبادل لینک میکنیم
آپم

مانے ! دوشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:34 ب.ظ http://foshar.blogsky.com/

قربون مش غلوم
آره والا ! حالا من خودم روزه‌ می‌گیرم ولی موافق نیستم با اون بنده خداها اینجوری رفتار بشه !

قربون آدم چیز فهم

. پنج‌شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 02:55 ق.ظ http://heyran11.parsiblog.com


به صحنه می آییم تا صفوف معترضان ظلم،پر رنگ تر شود.

به صحنه می آییم تا باطل،بیداری اصحاب حقیقت را واضح تر به نظاره بنشیند.

به صحنه می آییم تا بغض ترک خورده ی فلسطین را به التیامی حماسی نشانده باشیم.

فلسطین، دفتر ایام سال را به امید رسیدن به این جمعه شکوفا،

ورق زده است


چشم

. پنج‌شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 02:58 ق.ظ http://heyran11.parsiblog.com

بسم الله
سلام
در مورد روزه ...

(بر می گردم)

. جمعه 4 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:19 ب.ظ

مرگ بر اسراییل
مرگ بر امریکا
مرگ بر ....
جهت کمک به مردم فلسطین سنگ یادتون نره

ای بابا
چشم

حمید جمعه 4 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 07:15 ب.ظ http://abrechandzelee.blogsky.com/

راستش توو این چندوقته انقدر از این بحثها درباره روزه داری و روزه خواری داشتم که دیگه خسته شدم...خسته شدم چون بیفایده اس...چون آخرش باز هرکی اونکاری رو میکنه که بنظرش درسته!...چون توو خونمون رفته و به این راحتیا هم بیرون نمیاد...روشنفکر و عقب مونده هم نداره...در این فقره از روشنفکرترین آدما که خودشونو همیشه واسه آزادی جر میدن همون حرفایی رو میشنوی که از اراذل سر کوچه!...هم از مخالفین و هم از موافقین...خلاصه که با اینحال اگه میخوای نظرمو دراینباره بدونی اینجا رو بخون...

چندتا کامنت آخر این پست بابای هانا :

http://arashpirzadeh.persianblog.ir/post/125/

و چندتا کامنت بالایی این صفحه از کامنتای پست "مهمانی زورکی" محسن :

http://ololon.blogsky.com/Comments.bs?PostID=266&page=2

مرسی حمید آقا
ممنون که همیشه با حوصله و صبوری و مرسی که لینکا رو بهم دادی تا بخونم . به طور کلی باهان موافقم و در مجموع می شه گفت هم عقیده ایم.
من زیاد نمی شناسمتون اما همیشه به نظرم میاد خیلی خیلی منطقی هستین و می دونین عقاید شبیه عقاید شما ناشی از یه جور ... چطوری توصیفش کنم ... تجربه گرای شاید واژه ی مناسبی باشه براش . اما کاملا گویا نیست ... اصلا ولش کنین! کسایی که مثه شما هستن خودشون می دونن ناشی از چیه این اندیشه ها

آتما شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 02:56 ب.ظ http://atma.blogsky.com/

سلام
مطالبتون رو همیشه می خونم.
شما خوبی؟

ممنون آتمای عزیزم .
والا دروغ چرا... من همیشه نمی خونم! اما هر وقت میام یهو سه چهار تا پستتو با هم می خونم
خوبم!

کرگدن دل نازک سه‌شنبه 8 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:24 ب.ظ http:// karrgadan.blogfa.com

در بی معرفتی ت که شکی نیست خو!

بروتوس تو هم؟

نکرت سه‌شنبه 8 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 04:08 ب.ظ http://www.aloode.blogsky.com

سلام
عید مبارک!

مرسی

مهتاب چهارشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 03:12 ب.ظ http://moonlight-m.blogsky.com

حیف که اینجا نمیشه like زد

ا.ز پنج‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 07:06 ب.ظ

عشق یعنی مستی و دیوانگی عشق یعنی با جهان بیگانگی عشق یعنی شب نخفتن تا سحر عشق یعنی سجده ها با چشم تر عشق یعنی سر به دار آویختن عشق یعنی اشک حسرت ریختن عشق یعنی در جهان رسوا شدن عشق یعنی مست و بی پروا شدن عشق یعنی سوختن یا ساختن عشق یعنی زندگی را باختن عشق یعنی رازقی ، یعنی نسیم عشق یعنی مست گشتن از شمیم عشق یعنی آفتاب بی غروب عشق یعنی آسمان ، یعنی فروغ عشق یعنی آرزو ، یعنی امید عشق یعنی روشنی ، یعنی سپیدعشق یعنی غوطه خوردن بین موج عشق یعنی رد شدن از مرز اوج عشق یعنی از سپیده تا سحر عشق یعنی پا نهادن در خطر عشق یعنی لحظه دیدار یار عشق یعنی دست در دست نگار عشق یعنی عقل شد مدهوش تو عشق یعنی مست در آغوش تو عشق یعنی لحظه های بی قرار عشق یعنی صبر ، یعنی انتظار عشق یعنی اشتیاق و اضطراب عشق یعنی دلهره ، یعنی شتاب عشق یعنی اشک ، یعنی عاطفه عشق یعنی یادگاری خاطره
**عشق یعنی لایق مریم شدن عشق یعنی با خدا همدم شدن عشق یعنی جام لبریز از شراب عشق یعنی تشنگی ، یعنی سراب عشق یعنی خواستن ، له له زدن عشق یعنی سوختن ، پر پر زدن عشق یعنی سالهای عمر سخت عشق یعنی زهر شیرین ، بخت تلخ عشق یعنی با "خدایا" ساختن عشق یعنی چون همیشه "باختن"

ممنون
زیبا بود

کاربی مازول!!! شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:22 ق.ظ http://gheyr-e-mojaz.blogsky.com/

پاشو بیا از خجالت من در بیا

چشم

ahura یکشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 03:33 ب.ظ http://ashghaldooni2.persianblog.ir/

زودتر دربیا خب :دی

محمد واعظی یکشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 04:05 ب.ظ http://www.qebleh.blogsky.com

بایاد خدا
سلام دوست عزیز حق باشما است غیر از این هم نباید باشه مگه تو روزهای دیگه که بعضی ها روزه میگیرند دیگه یه شهر جلوی اون شخص چیزی نمیخورند؟
بحث سر گناهه کسی که نمی خواد روزه بگیره نگیره ولی در ماه رمضان علنی روزه خواری نکنه یا گناه روزه نگرفتنشو علنی نکنه بحث سر اینه ،جسارت نشه قست توهین ندارم شاید من دوست دارم تو خیابون زنا کنم اگه بیام جلو در خونه شما زنا کنم ناراحت نمیشی؟ خوردن غذا در ماه مبارک رمضان هم مثل زنا جزء محرمات است دوست عزیز روزه خواری یعنی در ماه رمضان یعنی من دارم گناه میکنم ای مردم بیاید منو حد بزنید منو شلاق بزنید حالا وقتی تو خونه روزه خواری میکنی کسی باهات کاری نداره
امید وارم که بجای جبه گرفتن وسعی بر تراشیدن دلیل برای رد حرف من و یا دشمنی با این نظام پلید که وجه ی دین رو خراب کرده به من فحش یا با اصل اسلام دشمنی نکنی چون دوست عزیز مسئله امام حسین آب نبوده اگه امروزه بیان خطبه های حضرت زینب رو بخونند در مداحی ها یا از منش کردار امام حسین و حضرت ابولفضل بگند بنیان واساس حکومت خودشون زیر سوال میره مسئله امام حسین جنگ با حکومتهایی مثل حکومت ما بوده.
التماس دعا

محتاج دعا
حق با شماس

دختری که حرفهایش را نمیخوردئ سه‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 04:30 ب.ظ http://www.dhnemikhorad.blogfa.com

سلام عزیزم آدرس وبلاگم عوض شده لطفا اینو سیوش کن. www.dhnemikhorad.blogfa.com

جزیره پنج‌شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 07:11 ب.ظ


جایی که صابخونه نیست جون میده واسه خرابکاری

شیطونی نکنیا! تن تن میام سر می زنم!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد