زیر سایه تونیم!

هر کاری رو بلد باشم تعارف کردن بلد نیستم! وقتی می خوام تعارف کنم همیشه خراب کاری می کنم و یه چیزی می گم که ضایع می شم! همین یکی دو تا تعارفی رو هم که بلدم همش رو از یه نفر یاد گرفتم ... طرف یه هوا راحت طلبه (دقت کنین ... تنبل نیستااااا.... اصلا!) یه چن تا از اون تعارف هایی که همین جوری هی می تونی همش تکرارش کنی  و بازم تازه باشه ؛ازش یاد گرفتم و خیالم رو یک کم راحت کردم! مثلا وقتی یکی بهم گفت بفرمایید منزل در خدمت باشیم ...مثه گرامافونی که سوزنش گیر کرده هی می گم خانه ی امید ماست ...خانه ی امید ماست! حالا یارو هی خودشو می کشه و از جملاتی که من بلد نیستم استفاده می کنه ... منم بدون اینکه فکر کنم که جمله هاش معنی شون چی می شه جمله ی نجات دهنده ی خودمو تکرار می کنم! 

حالا ... اونروزایی که مناسبت و اینا هست که دیگه هیچی ... واویلا ... یا مثلا وقتی می رم ختم یکی ... مثه نمی دونم چی چی لالمونی می گیرم! 

مناسبت های ملی و مذهبی هم .... مبرهن و واضحه که چجوری خواهند بود! یعنی اصلا فلسفه ی این مناسبت ها رو فکر کنم که درست نمی فهمم! مثلا امروز شهادت دکتر چمرانه! مرد بزرگی بود ... مرد بزرگی هست! همه ی کاراشو کرده بود ... برا کشورش . خانواده اش ...چیزی کم نذاشته بود ...چیزی کم نداشت! فقط مونده بود آخرین افتخار!...افتخاره شهادت که نصیب این بزرگ مرد شد!... شهادت افتخاره! نیست؟ یعنی امروز مبارکه که دکتر چمران افتخار شهادت نصیبش شده! نیست؟ پس چرا وقتی یکی مثه ایشون ... شهید می شه تسلیت می گیم؟ نباید تبریک بگیم؟ 

 برادر یا خواهر یا فرزند اینجور آدمای خفن بودن خیلی سخته! همیشه زیر سایه شون می مونی  ... هر چی می شه و هر جا می شینی ازت راجع به اون برادر یا خواهر یا والد ( یا والده!!! مگه دستم به اونی که زن و مردو اینقدر تو ادبیات از هم جدا کرده که برا هر کدوم باید از یک کلمه جدا استفاده کنی نرسه! ) بزرگوار می پرسن و هیشکی به این فکر نمی کنه که تو ام آدمی. اصلا به همین خاطره که زیاد سعی نمی کنم آدم بزرگی بشم! از بس که به نزدیکانم فکر می کنم و دلم می خواد که دیده بشن تو جامعه!!!!!!   

بعد ...یه آدم بیکار که وقت زیاد داره ( و منم  نیستم)!!! می شینه و این داستان تسلیت های ملی و مذهبی رو  اینجوری  تعبیر می کنه که با تسلیت گفتن تو همچین روزایی در واقع داریم به خودمون و عزیزان اون بزرگ فرد از دست رفته  تسلیت می گیم که قراره باقی عمرمونو زیر سایه ی ایشون باشیم و هی دست و پا بزنیم تا شاید یه ذره ... یه کوچولو ...فقط یه کم ... تو یه شورایی... مجمع عمومی ای ...چیزی... دیده بشیم! یا غصه بخوریم که قراره مثلا یه درس دراز ... با کلی لغت های سخت تو یه کتاب دبیرستان و راهنمایی در باره شون بخونیم و زلفامونو بکنیم و بر باد بدیم از زور بالا رفتن فشار مغزی! یا ...کلی مصیبت دیگه که خودتون بهتر از من می دونین

( میترسم اشکم در بیاد و صرف نظر می کنم از ذکر مصایب) دچار بشیم!

نظرات 21 + ارسال نظر
هاله بانو سه‌شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:23 ب.ظ http://halehsadeghi.blogsky.com/

سلامممممممم
احیانا اینجا تاییدیه
یا من می تونم بگم اووووووووول

علیک سلاممممممممممممم
تاییدی نیستیم بانو... شمام اولی ... بد فرم! اساسی و درجه ی یک!

هاله بانو سه‌شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:27 ب.ظ http://halehsadeghi.blogsky.com/


مومو جان الان که سرم خلوته بیا حساب و کتابمون رو سر و سامون بدیم دیگه

باشع!!!
جریمه ی ما چقد شد بانو؟

سیمین سه‌شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:29 ب.ظ

وقت کردی بیا چند تا تعارف ترکی توپ بهت یاد میدم

دستت درست!
آدرس بده بیام!
فقط ایرادش اینه که همه نمی فهمن! .. نه تنها نمی فهمن... فکر می کنن بد و بیراهی... چیزیه!

لبخند خانوم سه‌شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:41 ب.ظ http://labkhandkhanoom.blogsky.com/

کلی خندم گرفت! هی تصور کردم که پشت سر هم آدم تکرار کنه خانه ی امید ماست!!
بحث من باب این که آیا فلان مناسبت رو باید تبریک گفت یا تسلیت خیلی زیاده! احتمالا" فقط شهادت استاد مطهری رو تبریک می گیم. طفلک!

آخ! عاشق اینایی ام که تا یه چیزی می گی سرییییع تصور می کنن!
خداییش دیدی چقدر ضایع می شم تو اون لحظات؟
خودم که قشنگ حس می کنم که رنگم داره کبود و قرمز مایل به قهوه ای می شه!
در باره اون قضیه تبریک هم باید گفت طفلکی معلما که گذاشتن یه روزی که نمی دونی باید تسلیت بگی یا تبریک روزشون باشه! از بس مظلومن این قشر جان بر کف!

کاربی مازول!!! چهارشنبه 1 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:30 ق.ظ http://gheyr-e-mojaz.blogsky.com/

خب یعنی من تبریک بگم که طرف مرده؟!
خب این که نمیشه!!

قربون آدم چیز فهم!
منم همینو می گم!
فکر کن!
این روز غم انگیز روز اساتید بسیجی ئه! اینا هم همش برا هم تعارف خورد می کنن (همون تیکه پاره) و به همدیگه تبریک می گن! فکر کنننننن

عبدالکوروش چهارشنبه 1 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:18 ق.ظ http://www.potk.blogfa.com

تعارف کردن توی این مملکت از نون شب هم واجب تره خانم.
توصیه می کنم یه چند تایی دهن پر کنش رو باسه روز مبادا داشته باش.
آهنگ تعارف سندی رو گوش بدی بد نیست.
تعارف توی خونمونه
تو رگ و تو جونمونه...

چشم!
اسمال آقا و اصغر آقا و جون من بشین ... و جون من پاشو ...من بمیرم! تو بمیری... همونو می گی دیگه؟
آقا ما کماکان با این وبلاگ شما مشکل داریما!
برا هیچ کدوم از بلاگ فایی ها نمی تونم کامنت بذارم!
از سه چهار تا سیستم متفاوت هم امتحان کردم!
نمی دونم چرا اینجوریه!
اینایی که براتون کامنت می ذارن چجوری می ذارن؟
خصوصی هم که ندارین!
ای میله و آوت لوک! منم ست آپ آوت لوکم مشکل داره!
خلاصه این که شرمنده! یه فکری بکن برا این ماجرا!

کورش تمدن چهارشنبه 1 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 07:48 ق.ظ http://www.kelkele.blogsky.com

سلام دکتر جان
خوبی شما؟
حس جالبی تو پستتون هست
فکر کنم کنکور دکترا کودک شیطونتان رو فعال کرده
میگم درست که خونه امیدتونه ولی تکلیف بنده خدا رو روشن کن که میری تو خونه یا نه
مثل بعضی وقتا که میگن شربت میخوری شما بگی ممنون.معلوم نیست میخوری یا نه

علیک سلام مهندس جان!
خوبم شکر!
چشماتون جالب می خونه پست بنده رو!
این فرمایشتون تعارف که نبود! بود؟ جدی گفتی دیگه؟
نه بابا! کودکه هنوز خوابه! این از علایم دیگه ای که ناشی از فشار های روحی و روانی !!!!!! مضاعف ناشی از لطف بی کران سازمان سنجش بوده که دامن بنده رو آلوده به این عنوان کرده که به صورت عمومی در مجامع خانوادگی و غیر خانوادگی چسبیده ته اسم ما و یه جورایی باعث شده با خودم غریبه بشم! وگرنه من بی تقصیر بودم!
الان با این اوصاف و حال و روز جدید باید کار 5-6 ماهه رو تو سه ماه تموم کنم! و گرنه همه چی ... نابود می شه! البته ... شد هم شد! فدای سرم! دلم خوش... سرم سلامت!
حسش هم نیس انصافا! الان آیکون آه عمیق از عمق چاه وجود نداره چجوری احساساتم رو بروز بدم؟

فرزانه چهارشنبه 1 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:37 ق.ظ http://www.boloure-roya.blogfa.com

سلام خانم دکتر
منم کلی با این تعارفات مشکل دارم مخصوصا اونی که کورش خان گفت. در قبال تعارف خوردنی میگن ممنون آدم نمیدونه که طرف بالاخره میخوره یا نه!!!!

علیک سلام!
آخه من موندم ... هیچ جای من به دکترا نمی خوره!
بجز عینکم که از کلاس پنجم رفیق چشمامه!
خوب معلومه .... طرف نمی خوره .... اسمش تعرفه دیگه! صابخونه تو یخچالش آب خنک هم لابد نداره که می پرسه! اگه داشته باشه سرشو میندازه پایین مثه بچه آدم یه لیوان شربت تگری میاره می ده دست مهمون زبون بسته ی تشنه و گرما زده!

امیلی چهارشنبه 1 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:38 ق.ظ http://1writer.mihanblog.com

منم اصصصصصلا تسلیت گفتن بلد نیستم!
خیلی کار سختیه

اخ که سخت ترین کار دنیاست!
موافقم!
اگه گریه کنی مصنوعی می شه! اگه نکنی .. بی دردیه ... چیزی بگی ... ممکنه طرف رو ناراحت کنه! نگی... انگار یه کاری رو نصفه ول کردی و همه فک می کنن به ککت هم نیس! یه جایی که می رم می شینم این خانومای تر و تمیز و با کلاس و نگاه می کنم که چجوری عین بلبل هم دردی و تعارف و ... می کنن! تازه حسودی هم می کنم به این قدرت خدادادی شون!

دلارام چهارشنبه 1 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:32 ق.ظ http://delaramam.blogsky.com

سلام مومو جون
میگم اگه تعارف معارف یاد گرفتی ، چندتا هم به من یاد بده لطفا . هر جا میرم نمیدونم چی بگم ، واسه اینکه آبروریزی نشه کلا ساکت میمونم

سلام دلارام عزیزم!
فعلا این "خانه ی امید ما ست" رو تمرین کن! بقیه شون باشه برا جلسه ی بعد!!!

گل گیسو چهارشنبه 1 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 06:42 ب.ظ http://gol-gisoo.blogsky.com/

سلام بر دکتر موموی عزیز
منم تعارف بلد نیستم
همین روز پدر امسال به دوستم گفتم روز پدر رو به پدر گلت تبریک بگو

سلام علیکم!

گل گیسو چهارشنبه 1 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 06:43 ب.ظ http://gol-gisoo.blogsky.com/

تسلیت بگو بذارید به جای تبریک بگوی بالا

بنده ی خدا پدر نام برده!
حسابی تحویلش گرفتی ها!

دلارام چهارشنبه 1 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 06:58 ب.ظ http://delaramam.blogsky.com

مرسی استاد که به فکر دانشجوهاتی .
بی صبرانه منتظر جلسه بعدی هستم

قربون شما!
هماهنگ کن با بچه هاااااااااا... ما در خدمتیم!

امیر پنج‌شنبه 2 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:16 ق.ظ http://wwwkhateratetarakkhorde.blogfa.com

اوههههه
چقدر سخت می گیری؟
خوب وقتی یکی تعارف می کنه یکم جملشو تغیر می دی پس خودش می دی...
مثلا می گه بفرم در خدمت باشیما...
بهش می گی خدمت از ماست
راستی اون صرف کلمه والد به انضمام خود کلمه والد کمپلت عربیه و به ما هیچ ربطی نداره
ما تو فارسی تنبل تر از این حرفاییم
در ضمن این متن کلا سیر تحولیه فوق العاده خاصیو دنبال می کرد برای همین ارتباط اولیه با آخریه چی بود اصنشم؟؟؟
زیر سایتونیم
دمتون گرم
یا علی

قشنگیش به همین بود دیگه!
از بی ربط برسی به ربط!
برین استورمینگ در حین پست نوشتن!

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 2 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:48 ب.ظ

سلام بر دکتر خوب و مهربون
خوبیییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟ببخشید خوبید؟؟؟؟؟(ادم دکتر جماعت اون هم تو رشته معماری رو که "تو" خطاب نمیکنه.جزیره ی بی ادب.)

واااااااااااااااااااااااای پست قبلتونو خوندم.فک نمیکردم دکترا گرفتن از این دنگ و فنگا داشته باشه.هـــــــــــــــــــــــــی روزگار.کی بشه ماهم دکتری بگیریم؟()

دکتر جووووووووووووووووووووووووووووونخدا نگذره از اساتید مردم ازارمون.دکتر جون ماکت حجمی چیه خب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟استادمون گفته ماکت حجمی بسازین.بم گفته برو ماکت بچه های فوق و نگاه کن.مگه اونا چه جوری میسازن ماکت؟

گفته نگیری به جای شیشه تلق بزاریا حجالت بکشدکتر جون من چه جوری باید بسازم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

من منظوزشو نفهمیدم.از جینگولک بازی خوشش نمیاد استادمون.چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کارمون مجموعه فرهنگیه.

سلام!
خوبی؟
همون خوبی بهتر از خوبیده! آخه من خوبم... خوبیم نیستم!
آره بابا ... دنگ و فنگ که هیچ! منگم داره! نمونه اش هم زیاده! باور نمی کنی یه نیگا به .... ئه دانشکده تون کن!
چرا که نه!
ایشالله با هم!
فعلا که نتایجمون نیومدن!
عرض شود که ماکت حجمی اصولا حجمه دیگه!!!!
حالا بستگی داره به اینکه حجمت چجوریه! اگه فضای نیمه باز داری یا گشودگی مشخصی داری که رو حجمت اثر میذاره باید نشون بدی! اگه نه صرف نظر می کنی!
اصولا ماکت های حرفه ای تک رنگن! یعنی مثلا همش با مقوا ماکت یا بالسا درس شدن! تو ماکت حجمی اصولا مصالح اصلا مشخص نیستن! بنابراین نباید جینگولک بازی کنی!...ماکت های کارای میر میران و ببین... کلی بهت کمک می کنن. با اینکه ماکت کلی کارشه اما خیلی ساده و یکدسته... جالبه ... یه گروه ماکت سازی تووووپ ماکتاش رو ساختن!
عرض شود که... کتابای زیادی هست درباره ماکت سازی. ماکت های حمی ... سلسله مراتب دسترسی ... سازه ... و و و هر کدوم به یه منظور ساخته می شن. باید آگاهانه دست به ساختن ماکتت بزنی ... باید هدفمند باشی و بدونی که دقیقا چی رو می خوای با ساختن ماکتت نشون بدی! و این آگاهی حتی رو شکل درختایی که تو سایتت می ذاری می تونه اثر بذاره! دیگه بگم که.... فعلا همینا!
امیدوارم زیاد دیر نشده باشه برا این توضیحات! و امیدوارترم که به دردت بخوره حرفام!
به هر حال رشته معماری یه هوایی هم سلیقه ای ئه باید پیدا کنی رگ خواب استادتو! همون جوری که تو کار باید رگ خواب کارفرما رو پیدا کنی!
موفق باشی عزیزم

جزیره پنج‌شنبه 2 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:49 ب.ظ http://jaziretabrik.blogfa.com/

ببخشید ببخشید اون کامنت بی نام مال منه.

بخشیدم!

عسل شنبه 4 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:50 ق.ظ http://www.bipardeh.blogfa.com

تو هم مثه منی !
تعارف نکنی عاقل تری !
من یه بار اومدم تعارف کنم گفتم :
خاک تو سر شما دور از جون ما !
فکر کن !
چه جوری میشه درستش کرد !
امیدوارم بهم سر بزنی !
منتظرت میمونم ! بیا !


آره!
واقعا!
اما تعرفت یه نکته های پنهانی داشتاااا!
راستشو بگجو چی رو می خواستی با زبون بی زبوی برسونی به طرف؟

ما (ریحانه) یکشنبه 5 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:24 ق.ظ http://ghahvespreso.persianblog.ir

اوه اوه امان از این تعارفات بی در و پیکر!!۱ واسه هر چیزی یه چیزی اختراع کردن.. یادمه یه بنده خدایی اومده بود دم در گفت فلانی رفته مکه اومده بود خدافظی از مامانت و مامانت نبود و بهش بگو که اینجوری بود و اینا.. منم که گیج شده بودم الان باید چی بگم گفتم: باشه چشم ایشالا خدا رحمتشون کنه!!!!
بدبخت یارو هنگ بود..

خدا بعضی خلایق رو شبیه خلق می کنه بعضیا رو شبیه تر! الان ما از نوع دومیم!

جزیره یکشنبه 5 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:15 ق.ظ

این واسه کامنت ریحانه بود.واقعا جالب بود حرفش

ولی این واسه جناب استاد دکتر مومویاستاد جان جون هرکی دوس داری و دوس نداری جواب کامنتمو بده

دست دارم همه رو والا!
چرا قسم می دی بچه!
جواب می دم به همه کامنتا!

شیما یکشنبه 5 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:55 ب.ظ http://www.fallahsh.blogsky.com

واااااااااای
دس رو دلم نذار
که دلم از این تعارفات الکی
خونه
جز تظاهر کردن فایده دیگه ای نداره
قوزه بالا قوز اینجاست که
توی یه خانواده تعارفی بزرگ شده باشی
ولی بلد نباشی تعارف کنی
گر گیجک میگیره ادم

خسته نباشی واقعا!
چقدر سخت زندگی می کنی بانو!
دلم کباک شد!

رها بانو یکشنبه 5 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 03:44 ب.ظ http://rahabanoo.blogsky.com/

سلام استاد جان
آخ گفتی !
ابراز همدردی می کنم باهاتون ... اصلاً بلد نیستم تسلیت بگم ! کلاسی چیزی برای یادگیری این تعارفات معمول وجود نداره آیا ؟!!!

اگه کلاس پیدا کردی خبرم کن!
منم خبرت می کنم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد